1:a advent

I fredags tog jag en tur till Västerås för att hälsa på min bror. Han ska egentligen åka till Bangkok idag, men kommer nog inte tyvärr pga alla emostranter i bangkok. Flygplatsen är ju avstängd. Så himla onödigt! Om det fortsätter såhär kommer det snart bli inbördeskrig i Thailand...
Hur som helst skulle han ha avskedsfest, då han ska va borta i 6 veckor. Prylnörd som min bror är hade han skaffat guitar hero - the band. Hur jävla kul som helst! Hela setet med trummor och allt. Festen blev lyckad, vi var typ 17 pers som trängdes i hans lilla etta. Blev sen utgång, gick runt till en massa olika ställen, men på flera ställen kunde vi inte komma in för att det var fullt. Det var sjukt mycket folk ute. Vi hamnade till sist på silk, och drinkarna flödade...
Hade en väldigt rolig kväll. Träffade massa folk som jag inte har sett på jättelänge, trevligt! Vi kom hem igen vid 4-tiden, och fortsatte spela guitar hero.
Kom hem till Karlstad igår, och det känns verkligen skönt att vara hemma. Det känns så skönt att ha något eget att komma hem till! Har faktiskt saknat min lilla lägenhet. :)
Idag borde jag verkligen plugga, och inser nu att det inte kommer gå så bra så länge jag låter simpson stå på i tv:n. Vi har ju tenta på fredag, och jag kan inte så mycket. Hur ska detta gå?
Väntar också på tvätten, och har nyss varit och handlat lite. För att få lite mer julkänsla införskaffade jag mig en choklad-julkalender. Och imorgon börjar julkalendern! Mysigt. :-)

Ikväll är jag bortbjuden på första-advent-söndagsmiddag hos Gunnel & Reinert (farmos kusin och hennes man) som bor här i karlstad. Ska bli trevligt!

Nej, dags att hämta tvätt och sen sätta igång att plugga... Det får inte fortsätta i den här slöa takten!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0