Tjenaaaaaaaaa

Jag tror jag är sjuk... fast så länge som jag intalar mig själv att jag inte alls är det, så är jag det inte heller!
När jag har skrivit klart det här är det dags för mig att stänga av datorn. Det ska bli skönt. Och jag får inte slå på den förrän om 1 vecka. Eller ja, nästa gång som jag får slå på den igen är nästa måndag. Vi ska göra ett test till tidningen - att leva utan bekvämligheter i en vecka. Eftersom vi bor på olika ställen och så får vi anpassa oss efter det vi klarar av att avstå ifrån. För mig innebär det Dator (trafikskolans teoriprogram ingår dock ej eftersom jag lär plugga, har ju teoriprov snart), mobiltelefon, hemtelefon (endast i nödfall), mp3, stereo, mikrovågsugn. Det innebär att jag inte får använda de sakerna.
Jag har faktiskt längtat efter den här veckan! Egentligen är det ganska sjukt att det krävs en sån stor anledning för att avstå från elektriska onödigheter. Jag ska i alla fall föra dagbok varje dag över hur det går. Alla skolarbeten och sånt som annars skrivs på dator får jag skriva för hand. (Tycker ni att kopiator ska gälla? Annars blir det lite jobbbigt att skriva 12 ex av samma sak, till Litterär Gestaltning).

Jag tror att det här är mycket nyttigt för mig. Utan mobil måste jag kommunicera bättre med familjen hemma, så att de vet om jag ska hämtas eller dylikt. Så jag har skrivit ut en liten veckoplanering och har satt upp det på kylskåpet. Där ska alla skriva vad de ska göra under veckan. Så om någon undrar: vad gör Monica nu? (Som pappa undrar över väldigt ofta) Så tittar de bara på den.
Veckan inleds med en ledig dag... skönt! Nu är jag trött.

Ja, önska mig lycka till. Men det kommer nog att gå galant! Syns om en vecka.

Hejdå.

image6



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0