Jakten på boende

Under veckan har jag letat boende för en längre tid. Först checkade jag in 3 nätter på Ban Thai Guesthouse. Där bodde man i ett trähus på en lugn och fin gård. Priset var 350 bath/natt för ett rum med fläkt. Månadshyran för samma rum var nästan 9000 bath. Lite överpris tycker jag för det enkla rummet. Det hade en säng, en fläkt och ett ganska stort badrum. Badrummet hade stengolvet och på halva väggarna, vilket gjorde det ca 5 grader kallare i badrummet. Så när man var svettig var det skönt att hänga i badrummet..
Det var väldigt fräscht där, men wifi:t fungerade dåligt eller inte alls. Fläkten lät väldigt mycket, hela golvet vibrerade av den och kudden blev en resonanslåda. Som täcke fick man ett stort nopprigt badlakan, inte alls så skönt faktiskt. Jag bestämde mig för att jag inte skulle bo där för en längre tid.
 
 
Sängen
 
 
 
Mot badrummet
 
 
 
Stort duschutrymme!
 
 
Måste ändå medge att det var ett mysigt hus!
 
 
 
Jag frågade runt en hel del, och i tisdags så checkade jag in på Phannu guesthouse. Det är en trevlig thailändsk familj som driver detta. Här hyr jag ett rum med aircondition, tv, varmvatten och kylskåp för 4500 bath/mån. Det tillkommer kostnad sen för vatten (200 bath) och el (12 bath/unit). Det hade kunnat vara ett lite större rum men det duger för mig!
 
Jag bor på 2:a våningen
 
 Säng, garderob och tv
 
 
Vy från dörren mot badrummet (dörren till vänster)
Anonym
2015-09-18 @ 08:46:34

😘😘😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0