Första veckan i Mae Sot

Nu har jag varit här i en vecka, och det känns bra! Det regnade i ca 1,5 dygn. I den här värmen torkar allt upp snabbt och översvämningarna var ett minne blott.
Jag är ovan med mån-fre jobb så när fredagen kom var jag riktigt trött. Helgen har ägnats åt mat, sightseeing i stan och ett biobesök med några av mina kollegor. Ett evigt pågående projekt är att prova matutbudet här, och det finns många ställen att välja på. Och jag har tur som hamnade på BCMF, för de verkar vara lika matglada som mig :-)
 
BCMF:s kontor

 
Burmesisk lunch på kontoret!
 
 
Mina kollegor älskar Durian.. Det är ganska gott men det luktar verkligen inte gott!
 
 
I torsdags gjorde volontären Pavel från Tjeckien sin sista dag på BCMF, och det firade vi med middag på kvällen.
David (USA), jag och Pavel (Tjeckien)
 
 
I lördags när jag gick på stan så mötte jag dessa på gatan. De gick på rad med en stor gong-gong längst fram som de slog på. Massa människor skänkte mat och pengar till dem. Jag försökte fråga några men de pratade bara burmesiska.. Nån som vet vad det är? Munkar?
 
 
 
 
 
Jag har hunnit besöka några tempel också. Denna stad kryllar av vackra tempel av olika sorter, och varje ställe har sin egen prägel!
 
Wat Chumpol Khiri
Ett burmesiskt tempel. Pagodan är en mindre kopia av Shwedagon pagoda i Yangoon.
 
 
 
 
 
 
 
Wat Manee Praison
 
 
 
 
 
 
 
Kinesiskt tempel
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0