Costa Rica - Panamá


Efter 5 dagar i Puerto Viejo packade jag och tysken våra väskor och satte oss på en lokalbuss mot gränsen. Resan tog ca 1,5 timme. 

Jag hade hört mycket att det ofta kunde krångla vid gränsen till Panamá och att det var den minst trevliga gränsen att korsa i centralamerika. För att komma in i Panamá måste man visa en biljett ut ur landet vid gränsen. Jag trodde det skulle bli problem med min biljett eftersom den inte ser ut som en riktig biljett.. det ser ut som något som jag kunde ha skrivit själv på datorn.

Men allt gick otroligt smidigt!  Det tog inte lång tid tills vi var på andra sidan och kunde fortsätta vår resa. Vi var några som delade på en minibuss som tog oss direkt till båten som skulle gå till Bocas del toro.  30 minuters båtresa och vi var sen framme. Hela resan tog ca 4 timmar och det var en av de smidigaste gränsövergångarna som jag har gjort!


Gränsen till Panamá.. en bro!





På båten till Bocas del toro





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0