Nästa steg

Idag hade vi den sista skoldagen på läääänge. Känns det som. Vi slutade så tidigt som vid 11-tiden. När det var dags att bege sig hem fick jag en liten vemodskänsla. Ville inte gå ut från den här trygga skolan, för det kändes som att gå ut i det okända, ta nästa steg i livet..
Gud så dramatiskt detta låter. I alla fall så stannade jag, vickan och isa kvar ett bra tag. Kollade på spex och sånt som dans- och musikeleverna gjorde. Pratade. Sen gick vi och åt lunch på Teachers.

Igår skickade jag in en ansökan om ett jobb i Helsingfors i sommar, och redan idag fick jag ett mail tillbaka om att de tagit emot min ansökan och att jag hade stora chanser till jobb i och med min utbildning. Vi får se hur allt blir.
På måndag börjar praktiken. Det känns så himla stort på nåt vis, och det är det ju också. Många känslor bubblar. Jag känner mig glad, rädd, nyfiken, osäker, stolt... blandade känslor helt enkelt. Mycket snurrar i huvudet också - praktik, uppsats, sommarjobb, utlandspraktik... 

Är ändå väldigt glad att jag har hamnat på Mava. Det kommer bli så himla spännande.
Så nu är vi framme vid nästa steg, och jag är stolt över att det går framåt :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0