Bussresa och bildmix

Tåget hem från Vänersborg i söndags var inställt pga allt regn. Fick istället åka buss. Världens längsta bussresa kändes det som.
Busschauförren agerade guide i varenda håla vi åkte igenom och berättade en massa saker. "Här har ni nordiska tomtemuséet, där har dom många fina samlingar av tomtar...". Haha, suck. Sådär höll han på hela vägen. När vi var i kil visste han inte var han skulle köra. Han stannade och frågade en cyklist vid vägkanten för att fråga vilket håll Karlstad låg åt. I nästa korsning stannade han. "Är det höger eller vänster här?" Snart ropar han ut i bussen "Är det verkligen ingen som vet om vi ska svänga höger eller vänster här????". Haha vilket skämt. Jag var så trött och ville bara komma hem. Allt var så ironiskt så jag brast ut i ett gapskratt och halva bussen tittade konstigt på mig.
Nej, det var inte kul. Alla ville ju bara komma hem.
Om tåget skulle gå som vanligt skulle jag varit hemma vid åtta, nu kom jag hem halv elva. Var skapligt jobbigt att hasa sig upp för att börja jobba 06.45 nästa morgon (hade inte sovit så mycket under helgen överhuvudtaget så såg fram emot mycket sömn).

Sitter nu hos vickan och vi har, tro det eller ej, drömt oss bort i patofysiologipärmen ett tag. Längtar tills skolan börjar...
Imorgon har jag min enda lediga dag denna vecka. Ska försöka njuta aa den innan jag i princip bosätter mig på jobbet i helgen....

Lägger upp lite bilder av blandad kompott (snodda från vickan):






Rix-fm festival och barbesök:
         




Utflykt i karlstad:
           




Projektet som upptar ganska mycket tid av sommaren; vinbryggning:

      


Att lära sig brygga vin kan sluta illa....
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0