Lördag

Idag känns det bättre, fast jag har fortfarande lite feber. Sådär så man svettas 1000 liter så fort man rör på sig. Då sliter man av sig alla kläder pga hettan, och 2 minuter senare sitter man och fryser och slänger på sig alla kläder igen.
Jag ringde till vårdcentralen igår eftersom jag hade sjukt ont i örat. Först blev jag utskälld för att jag inte ringt tidigare för att jag hade öroninflammation. Sen blev hon irriterad när hon kom fram till att jag inte alls hade öroninflammation och fnyste lite. Ursäkta att jag tog lite av dina dyrbara tid, tant! Jag blir så himla sur när sjukvårdspersonal är så otrevliga mot sina patienter...

Igår lekte jag och oscar superkockar och lagade en ytterst avancerad maträtt; skaldjursfylld cannelloni med hummersås och sockerärtssallad. Det ni! Sjukt gott var det. Vi åt det hos Vivvi och Co. på nyår, och blev inspirerade. Det var inte så svårt att göra, men det var desto svårare att komma överens och få det hel att gå smidigt i mitt lilla minikök. Mycket på en gång, och för lite utrymme! Men vi lyckades och det smakade ljuvligt.    :-)

Dagarna går så långsamt när man är sjuk, och jag orkar inte röra mig så speciellt mycket. Snacka om att man blir seg. Under tiden får jag roa mig med lite läkemedelsräkning!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0