Framme i Mae Sot

Igår kom jag fram till Mae Sot. Efter Rayong åkte vi tillbaka till Bangkok, sov där en natt och tog tåget nästa dag till Ban Pin. Det tog "bara" 12 timmar och vi åkte 3:e klass eftersom mina släktingar fick åka gratis då (som thailändsk medborgare får man åka vissa tåg gratis i 3:e klass). För mig kostade resan 200 bath.
 
 På tåget!

 




Jag sov 2 nätter i Ban Pin. Fick träffa morfar och andra släktingar, vilket var väldigt roligt! Morfar har blivit smal och har svårt att prata efter sin stroke, men han verkar vara ganska pigg ändå.
 
 
 Jag och morfar :-)
 
 
 
  
 
Dags för middag hemma hos morfar
 

Tempel under uppbyggnad

Släkting och granne med morfar. 90 år och så pigg!






Igår åkte jag mot Mae Sot med min kusin och moster. Resan tog totalt 7 timmar (först minibuss sen vanlig buss). Vägen hit från Tak var otroligt vacker! Vi åkte rakt upp bland bergen och djungeln med enormt fina vyer.
Mina släktingar åkte hem idag och jag har ägnat dagen åt att kolla runt i staden liten. Det finns mycket marknader och jag besökte även marknaden (Rim Moei border market) vid gränsen Thailand-Burma.

På vägen till Mae Sot



 
 Rim Moei border market



"The Friendship bridge" över till Burma
På andra sidan vattnet ligger staden Myawaddy


Gränsen till Burma









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0