Lat men välbehövlig helg

Jag kom tillbaka till Mae Sot i onsdags. Jag tog en taxi från flygplatsen till Tesco Lotus (shopping center), lät taxin vänta på mig medan jag sprang in och köpte en tårta, ut igen och fortsatte taxiresan hem. Kom hem, lämnade av väskan och gick till en japansk restaurang. Vi skulle ha avskedsmiddag för min nära vän Ana från Spanien, som skulle lämna Mae Sot dagen efter.
 
Det var en mycket trevlig kväll,och vi fick se några av våra burmesiska kollegor från kliniken äta wasabi för första gången i sitt liv (det var roligt. Riktigt roligt).
 
 
 
Ana skär upp tårtan
 
I övrigt var det en väldigt lat helg. Det behövdes då senaste veckorna varit intensiva. Lördagen spenderades mestadels på mitt favoritställe Borderline. De serverar mat och har en "tea garden", där jag satt och åt och läste en bok. Jag gick iväg en sväng för en timmes thaimassage, och på kvällen åt jag middag med några vänner. I söndags hade vi matlagningskurs igen, en mycket uppskattad aktivitet!
 
 
In action!
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0