Tortuguero, Costa Rica

Nu ligger jag långt efter här i bloggen.. Jag är just nu i Panama city. Men jag kommer ändå att blogga i ordning här :-)

Efter San José tog jag bussen till cariari, bytte buss och bytte sen till båt. Efter 6 timmar var jag framme i Tortuguero. Man kan endast komma dit med båt. Tortuguero är ingen ö, men det finns helt enkelt ingen väg dit. Det är ett litet samhälle vid karibiska kusten med endast 700 invånare.  Inga bilar, ingen uttagsautomat.. så himla lugnt och härligt! 

Störta dragningskraften är havssköldpaddorna som kommer dit och lägger ägg. Tyvärr hade inte deras säsong startat än (mars - okt). Men tortuguero har en stor nationalpark med mycket vilda djur. Jag åkte kanot genom floderna, och var ute i mörkret på kvällen för att leta djur. 

Helt klart en av höjdpunkterna på denna resa. Det var härligt att vara så nära naturen och se djuren i sin rätta miljö, utan att störa de. Och så himla trevlig lokalbefolkning.
Jag såg apor, krokodiler,  stora ödlor, grodor, ormar, spindlar, fåglar och massa däggdjur som jag aldrig sett förut. Det var svårt att ta kort på de flesta djuren men här kommer lite bilder;



























Lena
2014-02-28 @ 16:28:54

Vilka fantastiska bilder:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0