Redo för hemgång

Japp. Nu känns det verkligen att det är jullov. Har redan tappat tidsuppfattningen. Vad är det för dag ens? Måndag? Torsdag?
Nej, jag vet att det är fredag men jag får tänka efter flera gånger innan jag kommer på att det är fredag varje gång jag ska tänka vilken dag det är. Då har jag verkligen tagit jullov.
Nu har jag städat lägenheten, packat, sagt hejdå till Oscar som är på väg till sälen och ätit upp resten av min chokladkalender. Det går egentligen emot mina principer - men hey, jag kan inte ha hur mycket packning som helst! Kalendern tar så mycket mindre plats i min mage än i väskan.

Det där med att packa är svårt. Jag vet ju inte hur länge jag kommer stanna hemma. Och jag vet inte alls vad som händer dagarna efter julafton. Så det är nog bäst att packa för mycket än för lite. Det är jag i alla fall bra på.
Skulle vilja ha med mig min bräda hem men har insett att det är omöjligt att ta med den på tåget. Jag kan helt enkelt inte bära så mycket. För om brädan ska med måste även skorna, jackan mm också med. Det blir för mycket. Vid såna här tillfällen önskar man verkligen att man hade bil. Vad skönt det skulle vara att bara slänga i allt i bilen och åka, när man vill.

Jaja, nu är det bara att invänta tiden tills jag ska ge mig av. Om nån timme eller nåt. Hejs!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0