Sommarväder

Mm, det är riktigt fint väder idag. Härligt!
Hemtentan är inlämnad så det finns inte sådär jättemycket att göra heller. Nu blir det nog såhär slappt ända fram till terminslut.

Våra portdörrar här nere har börjat krångla en massa. Lite jobbigt. Det går inte att komma in från baksidan utifrån med nyckeln. Det går helt enkelt inte att vrida om nyckeln.
Häromdan när jag kom hem och skulle gå in på framsidan står det ett hop av människor där.
Någon har fastnat med sin nyckel i den dörren (igen) så vi kommer inte in alls! inte in till posten eller upp till lägenheten.
Så där står vi och alla suckar och surar. Och på dörren har någon (antagligen ägaren av nyckeln) satt upp en lapp med den briljanta texten "Det är min nyckel som sitter i dörren". Haha.
Det slutar med att någon kommer inifrån och öppnar dörren ut till baksidan så vi får gå runt och in.
Nu är låset på framsidan utbytt men jag är fortfarande lika rädd varje gång att nyckeln ska fastna varje gång jag öppnar porten...

Snart ska jag iväg och träna, sen ska vi gå till studentpuben vid skolan för ett premiärbesök. De bjuder ju på gratis mat ikväll!
Sen är det dags för klassfest!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0